lunes, 11 de julio de 2011

Un documental sobre la cerámica de Agost gana un premio internacional

"El Setrill. L'elaboració de la Peça 2010" es el título del vídeo que el Museo de Alfarería de Agost ha presentado a la I Muestra Internacional de Cine Cerámico (MICICE) y que ha obtenido el premio del Público. El documental formaba parte de las treinta películas seleccionadas, de entre más de un centenar, para ser exhibidas en el Palacio de Congresos de Castellón.

El Museo de Alfarería promueve desde el año 2005 la realización y edición de un vídeo que muestre el proceso de elaboración de la Pieza del Año, denominación de cada una de las piezas que anualmente se añaden a la Colección de Alfarería Tradicional de Agost iniciada en 2000. En esta ocasión ha sido un aceitero -setrill, en valenciano-.

Pau Vicedo Mollá, polifacético y joven empleado del Museo de Alfarería de Agost, es el autor del vídeo ganador, dotado con 1.500 euros. Comenzó colaborando en la realización del documental de 2005 y a partir de entonces es él mismo quien se encarga de su realización cada año.

Vicedo aseguró que el premio, "si no quiero faltar a la verdad, lo he ganado a medias con mi padre, el actor principal, que impresionó al público por su forma de trabajar". Y es que el alfarero protagonista (sus manos, sobre todo) es Luis Vicedo Pellín, su progenitor, cuyo trabajo causó sensación entre el público y el jurado. El trabajo deja constancia a las futuras generaciones de un proceso artesanal único que aún se puede ver en algunas alfarerías de Agost.

El festival ha contado con la participación de 30 películas de 13 nacionalidades que han repasado el uso de la cerámica desde distintos ámbitos: culturales, artísticos, creativos o industriales.


http://ocio.diarioinformacion.com/cine/noticias/nws-23847-un-documental-sobre-ceramica-agost-gana-premio-internacional.html

6 comentarios:

Mari Pau dijo...

Gràcies, amiga, per posar aquest vídeo: no tinc paraules, espectacular el treball dels nostres canterers, tots amb l'estil pur i elegant de la cantereria d'Agost. Jo quan veig un botijó d'Agost, de seguida el reconec.
Tomás Román, Luis Vicedo, Emili i Severino Boix...etc... artistes continuadors d'aquest treball tan bonic i encara que moltes peces han caigut en desús (pel plàstic tan lleig però tan pràctic) continuen amb la tradició adaptant-se amb noves peces com les vidrioles-porquets.
Visquen els canterers d'Agost!

Mari Pau dijo...

I el Pau Vicedo, una eminència pel vídeo de la cantereria i pel llibre de les danses. El mateix dia que me'l vas donar me'n vaig llegir la meitat i al dia següent ja el tenia finiquitat, què interessant. Ja em pensava que l'origen de les danses era sobretot medieval però el que m'ha sorprés és que el nom de Rei Moro i la parafernàlia de la lluita entre moros i cristians és tan recent com a que és del segle XIX! al igual que la festa més antiga de moros i cristians d'Alcoi (segle XVIII).

Johnny dijo...

Ese y otros mas merece la alfarería de Agost. A mi me encanta.

Pau dijo...

Gràcies Conchi per dinfondre el meu documental!

Pau dijo...

I m'alegra que t'haja agradat el llibre sobre les Danses, Mari Pau. És una satisfacció molt gran poder investigar sobre una cosa que m'estime tant, i damunt tindre l'oportunitat de fer-ho arribar als meus veïns i amics en forma de llibre.

Conchi dijo...

De res, home. Gràcies a tu per fer el documental i el llibre.
No és que este humil bloc tinga molta difusió, però tot l'art d'Agost hi trobarà el seu lloc.